Sunday, July 28, 2013

Sista veckan i Sundsvall

Jag gör min sista vecka på ST. Min sista dag till och med. Det har blivit lite mindre fotografering senaste tiden på grund av en armskada. Men hela den här veckan har jag jobbat som vanligt, och det är nästan sjukt vad som hunnits med. Man kan nog inte säga för många gånger vilket omväxlande jobb det här är. 
Ett av de mest udda grejerna jag varit på den här veckan - eller någonsin - var traktorcruising i Indal. Samtidigt ett av de absolut roligaste. En eldsjäl ute i Indal som samlar, köper och säljer traktorer har ordnat en liten traktorfestival som kör för sjätte året i rad i år. Drar en cruisingrunda runt samhället. Med familj, vänner och barn samlade på släpet. Jag och reporter Lina Nyberg åkte med en sväng.

Annars då? 
Folkfest med Benny Anderssons Orkester på Norra berget. Första gången ordet "folkfest" varit fullt rimligt att använda i en artikel, enligt mig.


Sage Keffer, countrymusiker, lämnade Tennessee och hälsade på i Medelpad.
En skidentusiast som inte vill tappa formen under sommaren.


Norska friidrotterskan Ezinne Okparaebo kom för att springa snabbt.

Linnea Sveland har sommarlov från sina studier till veterinär i Litauen.



Timrå spelmän underhöll på Vivstavarvsdagen.
Och slutligen traktorcruisingen.

Det är ett slitsamt och stressigt jobb, men ack så roligt.

No comments:

Real Time Web Analytics