Wednesday, April 24, 2013

Tillbaka bland bergen

Som jag tidigare nämnt så kommer här bilderna från min familjs årliga fjällsemester.
Se det som ett litet bildreportage om den årliga tradition som dagarna i Hemavan är.













Sedan jag var tio år gammal har min familj tillbringat påsklovet i Hemavan, en Västerbottnisk fjällby nära Norska gränsen.
Det kändes extra speciellt att komma upp dit i år. Senaste åren har inneburit många förändringar i mitt liv, med många flyttar, en påbörjad utbildning och karriärval. Då är det skönt att ha en sån fast punkt att falla tillbaka på som en fjällresa tillsammans med närmsta familjen. Det blir lite av en påminnelse om vad jag kommer ifrån och kanske vad jag egentligen är. När allt annat i livet förändras så finns ändå familjen och de minnena kvar.

Sen är det dessutom en alldeles fantastisk känsla att komma ut på fjället igen. Som att återse en gammal vän. Snöbeståndet skiftar lite från år till år, men kullarna ligger där de ska. En del dagar åker man utför i slalombacken. Dagen efter pulsar man fram över fjället med löparskidor. Varje kväll varvar man ner med sällskapsspel, nintendo 64 eller någonting annat. Man bara är och umgås. 

No comments:

Real Time Web Analytics