Wednesday, November 12, 2014

Priser och bokaffärer

Vilken dag.
Min klasskamrat Simon Hastegård vann brons i internationella fototävlingen College Photographer Of the Year, med bilder från sitt examensarbete. Klicka här för att se bilderna.
Själv har jag cyklat runt på landsvägarna utanför Umeå och fotograferat längdskidåkare. Den enes onsdag kan skilja sig så otroligt mycket från den andres.

Att Simons examensarbete uppmärksammas påminde mig om att jag inte visat upp särskilt mycket av det jag hade för mig i våras. Samtidigt som han var i Brasilien så återvände jag till Shanghai och fotograferade där i sex veckor. Jag har ett ganska stort material därifrån, som jag till största delen är väldigt nöjd med dessutom. Har bara inte kommit fram till vad jag ska göra av det än.

Här nedan är tre bilder från veckorna i Shanghai. Jag strosade runt i det enorma bokvaruhuset på Fuzhou road. Trevlig stämning bland hyllorna.



No comments:

Real Time Web Analytics