Wednesday, November 5, 2014

Nystart och längdskidåkare

Hallå där.
Längesedan, får man säga. Jag klickade in på den här bloggen härom veckan och såg att jag inte varit det minsta aktiv här sedan februari. Nästan ett år sedan sist alltså.

Och jag känner att det behövs för min egen skull att ta upp bloggandet. 
I juni tog jag examen från Mittuniversitetet och tappade därigenom den direkta kontakten med mina fantastiska klasskamrater. Sedan dess har det inte varit lika mycket snack om bilder. Inte lika mycket inspiration. Då kände jag för att återgå litegran till rötterna. Det var ju ändå genom fotobloggandet som jag en gång fastnade för det här med foto. Det har varit mycket jobb sedan juni, och framför allt sedan september då jag började på allvar med att etablera mig som frilansare. Det är lätt att foto bara blir något man gör som arbete, men jag vill återföra det roliga och kreativa i det.

, utan att sätta ribban för högt och lova en massa till mig själv och dig som läser bloggen om dagliga uppdateringar vill jag ändå se det här som en nystart.

Bilderna nedan är från ett nystartat projekt där jag följer elitsatsande längdskidåkare i Umeå. Än så länge har det bara blivit två fototillfällen, men det är något som jag ser fram emot att jobba med under den kommande vintern.






No comments:

Real Time Web Analytics