Thursday, October 1, 2015

Att göra sin grej

För ett par veckor sedan plåtade jag bilderna nedanför här. Det var ett bärande porträttjobb för Tidningen Vasaplan, och det var mitt första jobb för dem. 


Det här numret av Vasaplan hade ett tydligt tema, och jag hade tänkt ut en idé för hur jag skulle genomföra jobbet. Jag tog ut svängarna en hel del, med mina mått mätt, körde blixten rakt på, väldigt liten bländare och lite annorlunda utsnitt än vad jag kanske annars brukar ha. Det kändes väldigt bra, och något nytt och fräsch för mig. Men jag tog även en del andra "safe-bilder", bilder som jag trodde att tidningen skulle vilja ha, om de inte skulle vara lika pepp på mitt tillvägagångssätt som jag var.  

Därför blev jag otroligt glad när jag fick mailet att de älskat de här bilderna, och ratat alla bilder jag tagit i tron om att "det är väl såna här bilder de vill ha". En så härligt uppfriskande påminnelse om att våga köra på det man tror på och vill göra. 




Åh, och kvinnan på bilderna här heter Annika Wallin och spelar fagott i orkestern på Norrlandsoperan. Bilderna är tagna i kulverten under konsertaulan på operan.

No comments:

Real Time Web Analytics