Monday, February 8, 2016

Upprepning

Såg att veckans tema i Facebookgruppen Umeå gatufoto är upprepning.
De brukar köra ett tema per vecka som folk antingen kan ge sig ut och plåta till eller, som jag gjorde nu, gräva fram någonting ur bildarkivet som går att applicera på temat. Så röstas det i slutet av veckan på vilka bilder som varit bra, en vinnare koras, den vinnande bilden blir header i gruppen en vecka framöver och vinnaren väljer ett nytt tema.

Kul koncept tycker jag.
Ett sånt enkelt och rätt prestigelöst sätt att sporra varandra att dela med sig av bilder och fotografera mer. Dessutom är upprepning ett fenomenalt tema, enligt mig. Så effektfullt med speglingar och upprepningar.

Letade snabbt upp några bilder från mitt tidigare projekt Towards the sky (hela bildserien finns på min hemsida) och hittade några gamla favoriter.

På tal om andra utmaningar för att driva sitt fotograferande.
19 mars kör 24 hour project sitt gatufotomarathon igen. Som deltagare åtar man sig att lägga upp en bild på Instagram per timme under 24 timmar. Förra året var jag i Budapest och hade tänkt delta därifrån, men om det var just den dagen jag låg däckad i matförgiftning eller om vi skulle flyga hem morgonen efteråt kommer jag inte ihåg. Det blev inte av i alla fall. Kanske vore dags att delta i år? Från Umeå dessutom, det vore en riktig utmaning.







No comments:

Real Time Web Analytics